Bild: resp tidning
Den svaga dollarn ($1 = 6 SEK) innebär att allt amerikanskt är billigt att köpa för oss icke-amerikaner. Det är alltså ett bra tillfälle att köpa en prenumeration på en vetenskaplig tidskrift publicerad i USA. Bland alternativen kan nämnas:

Beställ direkt på tidningarnas hemsidor, det blir betydligt billigare än att gå via svenska mellanhänder.

Astronomy S&T SciAm

1. Jag rekommenderar Scientific American. Deras artiklar om det senaste inom fysiken är väldigt bra. Här är ett exempel om vårt självorganiserade universum:

2. Jag håller med : Scientific American är en välgjord tidning : alla artiklar är skrivna (på populärvetenskapligt språk) av framstående forskare inom det aktuella området.

3. Brukar själv köpa Scientific American när jag flyger, då de inte har den där jag bor. Mycket bra tips har beställt prenumerationen nu. Tack Anders.

4. Strålande tipps, hade inte insett att det var så löjligt billigt att prenumerera på dessa tidskrifter!, en SciAm prenumeration ordnad, blir nog en sky&telescope nästa månad.