I höstas fick jag mejl med en fråga om den ökanda icke-planeten Nibiru. Brevskrivaren höll på med ett projektarbete om astronomi, och nu har Assi (för det var hon) en egen blogg som varit igång ett tag på den fina adressen astronomi.blogg.se. Läs hennes programförklaring: snart bär det av till en rymdutbildning i Luleå, och vidare till NASA och ESA. Assi är också med i Göteborgs Astronomiska Klubb och har bilder uppe på GAKs hemsida. En till som håller på utbilda sig och bloggar sedan ett tag om processen är Astronomiguiden-Åsa. Det är roligt med tillskott i den svenska rymdbloggosfären!

Jag tycker vi plankar en utländsk idé och börjar en bloggkarneval med tema rymden. Carnival of Space är ett begrepp i engelskspråkiga rymdkretsar: senaste omgången finns hos Patrick Moores adept Chris Lintotts blogg. Vad säger ni Assi, Åsa, Dag på Rymden i dag, Malin på Vetenskapsnytt, Klar himmels P-M, Prisma-Krister, Rymdturism.se-Leif, Sven på Rymdbolaget, Rymdbloggen-Roland (och i mån av RSS, Johnny på Astrowebb och